Toen ik vorig jaar wat teksten voor een hippe koffiebar schreef, hoorde ik voor het eerst over de babyccino. Met kinderen in de puberleeftijd kende ik de uit Australiรซ overgewaaide koffierage niet.
Best geinig: gezellig met de grote mensen koffie drinken. Althans, dat denkt de kleine. In werkelijkheid is een babyccino opgeschuimde, warme melk. Melk waar normaal het bevallige neusje voor wordt opgehaald, is nu ineens interessant. Ideaal voor een gezellig koffiemomentje thuis en in de koffiebar zorgt zoโn babyccino nog even voor het uitblijven van de vraag: โgaan we nu naar huis?โ
Tot zover de babyccino. ๐ถ
Vandaag stond in de nieuwsbrief van de NRC: โ๐ฒ๐ฒ๐ป ๐๐ผ๐๐ฝ๐ผ๐ฒ๐ฑ๐ฒ๐น ๐ฎ๐น๐ ๐๐๐ฎ๐๐๐๐๐๐บ๐ฏ๐ผ๐ผ๐น.โ Deze kop stond overigens direct onder een artikel over slaapkamertoys, verwarring alom ๐.
Gelukkig blijkt de toypoedel een รผberschattig mini-hondje te zijn, dat meer weg heeft van een zacht teddybeertje dan van een hond. Een ware trend onder met name influencers, hoogopgeleide tweeverdieners en marketingmensen. ๐ถ
Op sociale media is inmiddels een toypoedel-hausse uitgebroken. Elk stapje van de kleine prinsjes en prinsesjes wordt vastgelegd en met de buitenwereld gedeeld, het ontbreekt ze aan niets. In het artikel wordt een toypoedeleigenaar geciteerd:
โ๐๐ฆ๐ป๐ฆ ๐ฉ๐ฐ๐ฏ๐ฅ๐ซ๐ฆ๐ด ๐ป๐ช๐ซ๐ฏ ๐ฏ๐ข๐ต๐ถ๐ถ๐ณ๐ญ๐ช๐ซ๐ฌ ๐ฆ๐ณ๐จ ๐ช๐ฏ๐ด๐ต๐ข๐จ๐ณ๐ข๐ฎ๐ฎ๐ข๐ฃ๐ญ๐ฆ. ๐๐ฆ๐ฏ ๐ฑ๐ญ๐ถ๐ช๐ป๐ช๐จ๐ฆ ๐ท๐ช๐ฆ๐ณ๐ท๐ฐ๐ฆ๐ต๐ฆ๐ณ ๐ฅ๐ช๐ฆ ๐ฑ๐ฆ๐ณ๐ง๐ฆ๐ค๐ต ๐ฃ๐ช๐ซ ๐ฅ๐ฆ ๐ฆ๐ด๐ต๐ฉ๐ฆ๐ต๐ช๐ฆ๐ฌ ๐ท๐ข๐ฏ ๐ฅ๐ฆ ๐บ๐ถ๐ฑ ๐ฑ๐ข๐ด๐ต. โ
Een hond aanschaffen is een zorgvuldige aangelegenheid. De juiste keuze betekent een vriend voor het leven en Onvoorwaardelijke Liefde. โค
Een fanatieke wandelaar kiest niet snel voor een teckel en een gezin met kleine kinderen geeft de voorkeur aan een gezellige lobbes. Maar een hond uitkiezen omdat hij perfect past bij de esthetiek van de yup? Of bij je Scandinavische interieur? ๐
En alsof dat nog niet alles is: de diertjes worden als stedelijk statussymbool beschouwd. De geciteerde toypoedeleigenaar vergelijkt de fotogenieke viervoeters met VanMoof-fietsen:
โ๐ก๐ฐ๐ฅ๐ณ๐ข ๐ซ๐ฆ ๐ฅ๐ข๐ข๐ณ ๐ท๐ฆ๐ฆ๐ญ ๐ฎ๐ฆ๐ฏ๐ด๐ฆ๐ฏ ๐ฎ๐ฆ๐ฆ ๐ป๐ช๐ฆ๐ต, ๐ธ๐ช๐ญ ๐ซ๐ฆ ๐ฉ๐ฆ๐ต ๐ป๐ฆ๐ญ๐ง ๐ฐ๐ฐ๐ฌ ๐ฉ๐ฆ๐ฃ๐ฃ๐ฆ๐ฏ. ๐๐ข๐ต ๐ท๐ฆ๐ฆ๐ญ ๐ฎ๐ฆ๐ฏ๐ด๐ฆ๐ฏ ๐ท๐ฐ๐ฐ๐ณ ๐ฆ๐ฆ๐ฏ ๐ต๐ฐ๐บ๐ฑ๐ฐ๐ฆ๐ฅ๐ฆ๐ญ ๐ฌ๐ช๐ฆ๐ป๐ฆ๐ฏ ๐ช๐ฏ ๐ฑ๐ญ๐ข๐ข๐ต๐ด ๐ท๐ข๐ฏ ๐ฆ๐ฆ๐ฏ ๐ข๐ด๐ช๐ฆ๐ญ๐ฉ๐ฐ๐ฏ๐ฅ, ๐ญ๐ข๐ข๐ต ๐ป๐ช๐ฆ๐ฏ ๐ฅ๐ข๐ต ๐ฉ๐ฆ๐ต ๐ฆ๐ฆ๐ฏ ๐ด๐ต๐ข๐ต๐ถ๐ด๐ด๐บ๐ฎ๐ฃ๐ฐ๐ฐ๐ญ ๐ช๐ด.โ
En alsof het allemaal nog niet gekker kan, er bestaan zelfs speciale toypoedeltruien, kappers die de hondjes in teddybeertjes transformeren en hondencafรฉs waar ze puppuccinoโs serveren. Ja serieus.
*******
๐โโ๏ธ Hi ik ben Suus, freelance copywriter zonder opgeklopt marketinggedoe. Ben je op zoek naar een authentieke manier om je klanten te bereiken? Reageer dan op deze post of DM me.
Bron: artikel Jonas Kooyman voor NRC.